€ 57,00 incl. btw € 53,77 excl. btw
Studentenprijs: € 39,00
In voorraad verzonden binnen 2 werkdagen
100% beveiligde betaling
payments maestro mastercard visa payments
Vragen over dit product? Contacteer onze klantendienst

Commerciële budgettering toegepast (derde editie)

Boek | 3e editie 2020 | België | Johan Vanhaverbeke, Lieselot Vanhaverbeke
Beschrijving

Het opstellen van een commercieel budget is geen sinecure. Het vergt heel wat inzicht en kunde om een sluitend en goed onderbouwd verkoop- en marketingbudget op te stellen. Iedere commercieel verantwoordelijke ondervindt dagelijks het belang van een gefundeerd commercieel budget. De bedrijfsleiding beseft dat het commercieel plan en budget de fundamenten zijn van de bedrijfsvoering.

Commercieel budgetteren toegepast biedt een uitgebreide en praktische leidraad om professioneel een commercieel budget op te maken. Niet alleen wordt een stevig theoretisch kader m.b.t. commerciële budgettering aangereikt, de auteurs beschrijven een stappenplan hoe u in de praktijk een werkbaar commercieel budget kunt uitwerken aan de hand van concreet en gefundeerd cijfermateriaal.

Dankzij vele tips en voorbeelden vormt dit handboek een handige checklist voor de bedrijfsleider en voor alle geïnteresseerden die zich willen verdiepen in een gezonde economische bedrijfsvoering.
Docenten die dit handboek verplicht voorschrijven aan hun studenten, bieden wij aanvullend les- en oefenmateriaal. Via www.intersentia.be kunnen zij contact opnemen met de uitgeverij om toegang te krijgen tot het elektronische oefenpakket. Met behulp van ons digitale leerplatform kunnen docenten hun studenten de materie op een interactieve manier laten inoefenen.

Technische fiche
Meer informatie
Producttype Boek
Formaat Paperback
EAN / ISSN 9789400011410
Reeksnaam Toegepast
Gewicht 535 g
Beschikbaarheid In voorraad
Aantal pagina's viii + 296 blz.
Toegang tot oefeningen Nee
Uitgever Intersentia
Taal Nederlands
Publicatiedatum 14 aug. 2020
Beschikbaar op Jurisquare Nee
Beschikbaar op Strada Belgique Nee
Beschikbaar op Strada Europe Nee
Beschikbaar op Strada Luxembourg Nee
Hoofdstukken

Uittreksels

  • Inhoud
    Johan Vanhaverbeke, Lieselot Vanhaverbeke
  • Hoofdstuk 0. Inleiding
    Johan Vanhaverbeke, Lieselot Vanhaverbeke
  • Hoofdstuk 1. Het commercieel plan: wat? Waarom? Hoe?
    Johan Vanhaverbeke, Lieselot Vanhaverbeke
  • Hoofdstuk 2. Opbouw van het commercieel budget
    Johan Vanhaverbeke, Lieselot Vanhaverbeke
  • Hoofdstuk 3. Het berekenen van omzetprognoses
    Johan Vanhaverbeke, Lieselot Vanhaverbeke
  • Hoofdstuk 4. Het onderbouwen van de comerciële budgetten
    Johan Vanhaverbeke, Lieselot Vanhaverbeke
  • Hoofdstuk 5. Budgetevalutie en -controle
    Johan Vanhaverbeke, Lieselot Vanhaverbeke
  • Hoofdstuk 6. Commercieel budgettering met decision analytics
    Johan Vanhaverbeke, Lieselot Vanhaverbeke
  • Bibliografie
    Johan Vanhaverbeke, Lieselot Vanhaverbeke
Lesmateriaal